Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 02/620 47 45
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Pogosta vprašanja in odgovori

Tja, kamor se splača iti, ne vodi nobena bližnjica.

Kaj točno je poravnava telesne drže?

Izhaja iz metode Egoscue, ki jo je v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja utemeljil Pete Egoscue, ameriški anatomski fiziolog. Gre za nemedicinski način odpravljanja kroničnih mišično-skeletnih bolečin, kjer terapevt ne posega v mišično-skeletne strukture klienta (ang. hands-off approach).

Človeško telo je ustvarjeno za gibanje. A postali smo sedeča družba in telo je začelo razvijati mišično-skeletne disfunkcije in kompenzacije. Ob njuni prisotnosti pa se pojavi bolečina, ali pa čaka za vogalom, da skoči na nas.

Poravnava telesne drže pomaga telesu, da se vrne v svojo nevtralno naravno držo, za kakršno je zasnovano. Temelji na dejstvih, da telo deluje kot celota in da mišice premikajo kosti. Če mišice izgubijo ravnovesje, naše telo ni več v nevtralnem oziroma funkcionalnem anatomskem položaju, kar je osnovni vzrok težav in bolečin. Ko se telesna drža poravna, se odpravi mišično neravnovesje, zato se uravnovesi tudi obremenitev vseh nosilnih sklepov.

Kako deluje metoda poravnave telesne drže?

Za poravnavo telesne drže klient izvaja vaje, ki z gibi in nežnim raztezanjem telesu omogočijo, da se vrne v mišično-skeletno ravnovesje in simetrijo. Ni skrivnost, da mišice premikajo kosti. Če je telo izgubilo svojo nevtralno naravno držo, se je to zgodilo zato, ker so mišice premaknile kosti v nov disfunkcionalen položaj.  Z bolečino nam telo sporoča, da telo ni v ravnovesju in se zato tudi ne giba pravilno. S poravnavo telesne drže se bodo mišice ponovno naučile kako naj delujejo, da bodo ohranjale pravilno poravnavo.

Kdaj bom videl/a, občutil/a rezultate?

Rezultati se od osebe do osebe razlikujejo. Večina strank opazi spremembe že po prvem obisku. Telo ima čudovito sposobnost samozdravljenja, samo priložnost mu moramo dati. Večina strank ne pride do svojega trenutnega stanja preko noči, zato tudi spremembe na boljše ne nastanejo preko noči. Gre za proces v katerem opazimo na primer razliko v hoji, bolj vzravnani drži, izboljšanem ravnotežju in manjši bolečini. Ko iz dneva v dan, iz tedna v teden, iz meseca v mesec, iz leta v leto s ponavljanjem vaj postajamo vedno bolj funkcionalni, bodo te spremembe vedno trajnejše. Doseganje stanja, ko boste popolnoma brez simptomov, je odvisno od težavnosti in trajanja vaše težave.

Kakao pogosto moram izvajati vaje?

Da, enkrat dnevno je dobro, da naredite vse vaje v točno takem vrstem redu kot so zapisane v vašem seznamu. Ena vaja pripravi telo na naslednjo, zato je zaporedje vaj zelo pomembno. Poleg tega pa lahko katero koli vajo, ki jo čutite kot dobrodejno za vaše telo, naredite še dodatno preko dneva. Zaupajte svojim instinktom in naredite kar čutite, da je z vas dobro.

Je normalno, da po vajah čutim bolečine?

Glede na to, da ste začeli z vključevanjem novih mišic, je verjetno, da boste v krajših obdobjih občutili bolečino, ki jo poznamo kot zapoznelo mišično bolečino (po domače »muskelfiber«). Sploh ni nenavadno, da se na začetku nekaj dni občuti bolečina, saj se ponovno aktivirajo mišične skupine, ki prej niso pravilno delovale. Poleg tega se spreminja tudi vaše telo, tako da bo potrebno nekaj časa, da se bo privadilo na novi položaj. Ko se bo telo privadilo na nove dražljaje, bo bolečina izzvenela. Če pa niste prepričani, ali je vaša bolečine običajna ali ne, vas prosimo, da se oglasite – pošljite elektronsko pošto ali pokličite po telefonu.

Lahko še vedno obiskujem svojega kiropraktika, osteopata, fizioterapevta, maserja ali drugega terapevta medtem, ko delam vaje za poravnavo telesne drže?

Seveda. Poravnavo telesne drže lahko kombinirate z drugimi pristopi, saj je njen cilj, da spet prevzamete upravljanje svojega zdravja in počutja v svoje roke ter pri doseganju optimalnega zdravja postanete neodvisni od katere koli druge osebe ali naprave.

Je poravnava telesne drže drugačna od joge ali pilatesa?

Enostavno povedano, da. Vaš seznam vaj je zasnovan tako, da rešuje vaše specifične disfunkcije in vas pripelje do vaših ciljev. To si lahko predstavljate kot osnovni sloj gibov, na katere se vsi drugi gibi nadgrajujejo. Seveda vam bodo ure pilatesa in joge lahko koristile, vendar se morate zavedati, da se bo telo z bolečinami in odstopanji v telesni drži odzivalo po disfunkcionalnih vzorcih gibov tudi pri tej vadbi. Večina joga in pilates vadb je organiziranihv obliki skupinske vadba, kjer vsi udeleženci izvajajo enake vaje, položaje ali gibe. Eni položaji so za nekatere enostavni, za druge pa neizvedljivi. Pri poravnavi telesne drže je vaš seznam vaj prirejen trenutnemu stanju in zmožnostim vašega telesa.

Moram kupiti posebno opremo?

V nekaterih primerih priporočamo nakup pripomočka za raztezanje dimelj, sicer pa imate vse stvari, ki jih boste potrebovali za izvajanje vaj za poravnavo telesne drže, že doma. Uporabite lahko stole, pručke, prazne škatle, brisače, joga bloke, trakove za jogo, vzglavnike ali katere druge blazine …