Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 031/867 466
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Članki

Ste centrirani?

· Članek · Brez komentarjev

Ko pred zimo svoje jeklene konjičke preobujemo v zimsko obutev, je sestavni del preobuvanja tudi centriranje koles. Če tega ne naredimo, bo življenjska doba pnevmatik krajša, vitalni zglobi podvozja pa prej obrabljeni. Tega seveda nočemo, saj vemo, kam to pelje.

Čeprav človeško telo ni stroj, lahko vseeno potegnemo nekaj vzporednic. Ima gibljive dele – sklepe, tako kot avto zglobe. Gibljivi deli avta so obremenjeni med njegovim delovanjem, medtem ko so naši sklepi obremenjeni neprestano, tudi ko se ne gibamo. Če hočemo preprečiti prehitro obrabo, morajo biti tudi naši sklepi »centrirani«. Saj vemo, kam pelje obraba sklepov, kajne? Več

Tekaške poškodbe

· Članek · Brez komentarjev

Eden od dejavnikov za tekaške poškodbe je telesna drža. A ne gre samo za držo telesa med tekom, temveč telesno držo nasploh. Je vaša drža vzravnana ali zamaknjena?

Naša telesna drža je vsota neprestane aktivnosti in neaktivnosti skeletnih mišic. Mišično ravnovesje med sprednjim in zadnjim ter levim in desnim delom telesa ustvarja vzravnano držo. Takrat so tudi vsi Več

Ploska stopala

· Članek · Brez komentarjev

Ob rojstvu imamo vsi ploska stopala. Ko smo prehajali iz »pasenja kravic« v sedenje in nato plazenje, so se razvijale tudi mišice, ki omogočajo pokončno držo in mehanizmi za hojo. Zato naravnega razvoja ni za preskakovati. Hojice in postavljanje malčka ne dve nogi, preden je njegov mišično-skeletni sistem za to pripravljen, lahko slabo vplivajo na nadaljnji razvoj. Več

Hujšanje in vzravnana telesna drža

· Članek · Brez komentarjev

Kako zelo je telesna drža povezana z vsemi sistemi našega telesa kaže tudi povezava med telesno držo in ohranjanjem telesne teže.

Pred nekaj dnevi sem poslušala posnetek ene od radijskih oddaj, ki jo je pred leti vodil Pete Egoscue. Pete je utemeljitelj metode Egoscue, katere osnova je poravnava telesne drže. Že več desetletij pomaga ljudem pri odpravljanju kroničnih bolečin v mišicah in sklepih. Več

Dihate?

· Članek · Brez komentarjev

dihanje-210x136pxMorda se vam bo zdelo malce neumno vprašanje, saj je dihanje proces, ki v našem telesu poteka samodejno. Po drugi strani pa, če ne bi dihali, ne bi bili živi. A iz vsakodnevnega opazovanja ljudi lahko zatrdim, da jih zelo veliko ne diha, ampak zadržuje dih. Več

Statičen hrbet

· Članek · Brez komentarjev

Čar te vaje je v njeni učinkovitosti in preprostosti, saj nam k več ravnovesja v telesu pomaga sila gravitacije.

Na videz zgleda, kot da se med vajo nič ne dogaja. Vaja je res pasivna, a to ne pomeni, da se nič ne dogaja.

Ko ležimo na tleh z nogami na primer na stolu, sta obe koleni simetrično pokrčeni pod pravim kotom. Položaj gležnjev, kolen, kolkov in ramen (nosilni sklepi) skupaj z gravitacijo deluje na trup tako, da tudi medenica zavzame obojestransko ravnovesen položaj. Ko se to zgodi, tudi mišice hrbta sodelujejo enakomerno obojestransko.

Hrbtne mišice lahko delujejo enostransko ali obojestransko. Kadar nismo v ravnovesju, ne morejo delovati obojestransko ampak, je ena stran bolj obremenjena kot druga. To ni optimalno, saj mišice, ki delajo bolj kot bi bilo treba, sčasoma potegnejo določen/e sklep/e iz ravnovesne lege.

Cilj vaje statičen hrbet je, da telo pripelje do položaja, v katerem bo lahko delovalo enakomerno obojestransko oziroma, kjer bodo mišice na obeh straneh hrbta delale z enako močjo.

 

 

So težave s sklepi in hrbtenico dedne?

· Članek · Brez komentarjev

Ne glede na to, ali sami pridemo do zaključka, da so nas težave doletele, ker jih imamo v rodu ali pa nam s takimi trditvami postreže sodobna medicina, se znajdemo pred pomembno odločitvijo. Kaj storiti?

Skozi perspektivo telesne drže je za težave s sklepi in hrbtenico potrebno še kaj več kot dedni dejavnik. Da bi prišlo do vnetja, obrabe in bolečin so potrebne Več

Kako zamaknjena telesna drža zmanjšuje prometno varnost

· Članek · Brez komentarjev

Povečana ukrivljenost zgornjega dela hrbta je zelo pogost odmik od vzravnane drže, ki ga dandanes ne opazimo več samo pri starejših. Sedeč način življenja in  pomanjkanje raznovrstnega gibanja sta dejavnika, ki k tovrstni zamaknjeni drži prispevata tudi pri vedno mlajših ljudeh.

Povečan upogib prsne hrbtenice prestavi ramena in glavo naprej. Ustvari se mišično neravnovesje. Vodo na mlin temu neravnovesju prilije še gravitacija, ki neprestano neusmiljeno deluje na nas. Če ničesar ne spremenimo, bo ukrivljenost prsne hrbtenice vedno večja, ramena in glava bodo lezli vedno bolj naprej, Več

Bolečine v križu in usmerjenost stopal

· Članek · Brez komentarjev

stopalaPri kroničnih bolečinah v križu, so lahko stopala zelo dobro izhodišče za iskanje vzroka težav. Telo deluje kot celota in vsi njegovi sistemi in podsistemi so medsebojno povezani in soodvisni.

Kadar je telo v ravnovesju in so vsi sklepi na svojih mestih, so naša stopala usmerjena naravnost naprej kot kazalca na uri opoldan. Usmerjenost stopal, med tem ko stojimo ali hodimo, je zato odličen pokazatelj o ravnovesju ali neravnovesju telesa. Kadar je telo simetrično in uravnoteženo, lahko nosilni sklepi (gležnji, kolena, kolki in ramena) ter hrbtenica učinkovito delujejo. Ko se mišično ravnovesje podre, sklep zapusti svoj nevtralen položaj in Več