Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 02/620 47 45
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Tekaške poškodbe

· Članek · Brez komentarjev

Eden od dejavnikov za tekaške poškodbe je telesna drža. A ne gre samo za držo telesa med tekom, temveč telesno držo nasploh. Je vaša drža vzravnana ali zamaknjena?

Naša telesna drža je vsota neprestane aktivnosti in neaktivnosti skeletnih mišic. Mišično ravnovesje med sprednjim in zadnjim ter levim in desnim delom telesa ustvarja vzravnano držo. Takrat so tudi vsi nosilni sklepi – gleženj, koleno, kolk in rame – poravnani eden nad drugim na navidezni navpičnici. Če samo eden od sklepov zapusti svoj nevtralen položaj, ravnovesja ni več. Zaradi neravnovesja pride na določenih mestih do povečanih obremenitev, trenj, vnetja, lahko tudi do obrabe in bolečine. Vplivi neravnovesja nas spremljajo, ko hodimo, počnemo čisto vsakdanje stvari in seveda tudi, ko tečemo.

Tehnika teka in primerna struktura treninga sta za preprečevanje poškodb zelo pomembni. A kadar so glavni nosilni sklepi odmaknjeni iz svoje nevtralne lege je njihova sposobnost absorpcije šoka oslabljena. Niti najbolje izbrana tekaška obutev, niti opornice za koleno ali gleženj, niti prilagoditve v tehniki teka ne morejo pomagati.

Nekaj kazalcev ali je vaša drža vzravnana ali ne lahko prepoznate sami. Postavite se pred ogledalo in poglejte ali lahko potegnete navidezno vodoravno črto pod prsti rok. Če gre ta črta poševno, je drža zamaknjena. So stopala usmerjena naravnost kot kazalca na uri opoldan? Če so obrnjena navzven, morda eno bolj kot drugo, je vaša drža zamaknjena. Zaprite oči in usmerite pozornost na svoja stopala. Kako občutite svojo težo ob stiku s tlemi? Je enakomerno razporejena po celih stopalih? Če čutite težo na enem stopalu bolj kot na drugem ali bolj spredaj ali bolj zadaj, je vaša drža zamaknjena.

S ciljnimi vajami lahko zamaknjeno držo poravnamo. Korak bo lahkotnejši, tek pa še večji užitek.

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja