Naročanje: info@vivalavida.si
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Hujšanje in vzravnana telesna drža

· Članek · Brez komentarjev

Kako zelo je telesna drža povezana z vsemi sistemi našega telesa kaže tudi povezava med telesno držo in ohranjanjem telesne teže.

Pred nekaj dnevi sem poslušala posnetek ene od radijskih oddaj, ki jo je pred leti vodil Pete Egoscue. Pete je utemeljitelj metode Egoscue, katere osnova je poravnava telesne drže. Že več desetletij pomaga ljudem pri odpravljanju kroničnih bolečin v mišicah in sklepih. Kar osem let je na radiu vsak teden vodil dveurno oddajo, v kateri je poslušalcem, ki so poklicali, v živo svetoval.

Tega dne ga je poklicala gospa, s katero sta se zapletla v kar dolg pogovor o hujšanju, še preden je povedala zakaj kliče oziroma, kaj jo boli. Slišali smo že tolikokrat slišano zgodbo o jo-jo hujšanu in premnogih najrazličnejših shujševalnih dietah. Nato sta se pogovarjala o njeni bolečini v rami. Pete ji je razložil, da je vzrok za bolečino njena telesna drža. Pritrdila je, da je njena drža od nekdaj slaba. Poslal ji je svojo knjigo Pain Free, v kateri opisuje mehanizme in vzroke kroničnih  mišično-skeletnih bolečin. Opremljena je tudi z vajami za odpravljanje bolečin in rekel: »Uporabite mojo knjigo in opazujte, kaj se bo kot nenamerna čudovita posledica bolj vzravnane drže zgodilo z velikostjo vaših hlač in oblek.« Sledilo je nekaj tišine, nato pa je nadaljeval: »Izdal vam bom drobno skrivnost za ohranjanje telesne teže. Imenuje se presnovna stopnja. Bolj aktivni ste, več kalorij porabite.«

»No, super! Jaz sem aktivna!« se je razveselila poslušalka.

»Že, že, a ko ste aktivni, vaš motor ne uporablja vseh cilindrov,« ji je smeje odvrnil Pete.

Kadar drža ni vzravnana, nekatere mišice »spijo« in zato ne porabijo toliko energije kot takrat, ko delujejo skladno s svojo funkcijo. Tudi, ko smo aktivni. To so tisti »manjkajoči cilindri«,  o katerih je Pete razlagal svoji poslušalki. Ko držo s ciljanimi vajami izboljšamo, zaženemo tudi »manjkajoče cilindre«.

 

Prispevek je bil objavljen v brezplačniku Zdrave novice, junij 2015

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja