Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 02/620 47 45
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Bolečine v križu in usmerjenost stopal

· Članek · Brez komentarjev

stopalaPri kroničnih bolečinah v križu, so lahko stopala zelo dobro izhodišče za iskanje vzroka težav. Telo deluje kot celota in vsi njegovi sistemi in podsistemi so medsebojno povezani in soodvisni.

Kadar je telo v ravnovesju in so vsi sklepi na svojih mestih, so naša stopala usmerjena naravnost naprej kot kazalca na uri opoldan. Usmerjenost stopal, med tem ko stojimo ali hodimo, je zato odličen pokazatelj o ravnovesju ali neravnovesju telesa. Kadar je telo simetrično in uravnoteženo, lahko nosilni sklepi (gležnji, kolena, kolki in ramena) ter hrbtenica učinkovito delujejo. Ko se mišično ravnovesje podre, sklep zapusti svoj nevtralen položaj in njegova funkcionalnost je ogrožena. Zaradi medsebojne povezanosti in soodvisnosti to občutijo tudi drugi sklepi. Zato je mesto bolečine redko tudi vzrok zanjo.

Naredimo hiter preizkus uravnoteženosti telesa. Sezujte se, zaprite oči in na mestu pokorakajte. Ko se ustavite, odprite oči in poglejte kam so usmerjena stopala. Najverjetneje ne kažejo na poldan. Ponovno zaprite oči in opazujte kako je na stopalih razporejena teža vašega telesa. Morda boste na enem stopalu občutili več teže kot na drugem, ali pa bo na enem stopalu težo čutiti drugje kot na drugem. Vse to pomeni, da je vaše telo izgubilo ravnovesje.

Zdaj pa še preverimo, ali je to neravnovesje povezano z bolečino v vašem križu. Postavite stopala popolnoma naravnost, da bodo vzporedna in v širini kolkov. Zaprite oči in opazujte kako ta nov položaj stopal vpliva na vaš križ. Nato stopala postavite v obliko črke A, da se bodo s palcema nog dotikala, pete pa bodo narazen. Zopet zaprite oči in opazujte, kako ta položaj vpliva na vaš križ. Če se pri teh dveh položajih stopal občutek bolečine v vašem križu spremeni, je to pokazatelj, da vzrok za bolečino ni v vašem križu. S ciljanimi vajami, ki bodo odpravile vaše neravnovesje lahko odpravite tudi vzrok za bolečino.

Prispevek je bil objavljen v bezplačniku Zdrave novice, september 2015

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja