Naročanje: info@vivalavida.si
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Menopavza in vzravnana telesna drža

· Članek · Brez komentarjev

menopavzaNaša telesna drža vpliva na številne sisteme v našem telesu, od krvožilnega, živčnega, dihalnega, prebavnega do imunskega. Še kako pomembno pa sta povezani telesna drža in presnova.

V knjigi Brez bolečin za ženske (Pain Free for Women) Pete Egoscue govori tudi o povezavi telesne drže in menopavze. Pravi, da je veliko značilnosti obdobja pred menopavzo in v njej zelo podobnih simptomom upočasnjene presnove in s tem povezanimi disfunkcijami mišično-skeletnega sistema. Telo nima koledarja, da bi pogledalo nanj in reklo, aha, zdaj bo pa kmalu stara 49 in čas je, da zaključimo z ovulacijami in menstruacijami. Kar telo stori je, da spremlja in nadzira svoje sisteme in določa ali delujejo pravilno oziroma ali potrebujejo prilagoditev. Mesečna ovulacija je potencialni del širše, zelo zapletene in za žensko telo naporne zgodbe o rojstvu otroka. Telo je ne bo dovolilo, če ne bo na voljo vsega kar potrebuje, vključno z močjo matere. Pete Egoscue meni, da je menopavza točka, na kateri telo določi, da ženska ne more več donositi in roditi otroka ne da bi pri tem škodovala sebi. Menopavza je s presnovo sprožen dogodek in je prefinjena ter preprosta oblika preprečevanja nosečnosti. Obstajajo ženske, ki še v svojih sedemdesetih ovulirajo. Z njimi ni nič narobe, imajo pač zelo dobro presnovo.

In kaj ima vse to opraviti z vzravnano držo? Kadar je naše telo vzravnano in so vsi sklepi tam kjer morajo biti, vse mišice opravljajo točno tisto delo za katero so ustvarjene. Intenzivno aktivne mišice in velika presnovna zmogljivost hodita z roko v roki. Pri slabi telesni drži pa niso aktivne vse skeletne mišice, zato ni čudno, da je tudi presnova slabša. Telesno držo lahko izboljšamo s ciljanimi vajami za odpravo mišično-skeletnih disfunkcij, nato pa jo z rednim raznovrstnim gibanjem ohranjamo. Kaj to pomeni za presnovo in menopavzo pa sedaj že veste.

Prispevek je bil objavljen v brezplačniku Zdrave novice, oktober 2014.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja