Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 02/620 47 45
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Zakaj se zdi, da je ena noga krajša od druge

· Članek · Brez komentarjev

Štorklja ob steni

Dolžino naših nog določajo njihove kosti. Kadar obstaja očitna razlika med skupno dolžino kosti leve in desne noge, potem lahko govorimo o tem, da je ena noga krajša od druge. A v večini primerov, temu ni tako, pa se vseeno zdi, da dolžini nog nista enaki. Gre za navidezno razliko v dolžini nog, ki nastane zato, ker kolka nista v isti horizontalni ravnini. Eden je nižje od drugega. Simptomi, ki pogosto spremljajo tako stanje so bolečine v enem ali več sklepih na strani nižjega kolka – kolenu, kolku, gležnju, lahko tudi v rami, možne pa so tudi bolečine v enem ali več sklepih na strani višjega kolka. Ni redko, da se pojavljajo tudi bolečine v križu, ki jih velikokrat občutimo samo na eni strani. Gre za očitno neravnovesje med levo in desno stranjo telesa. Neravnovesje pa ni stanje, ki bi ga lahko šteli zdravju v korist. Kaj storiti?

 

Na prvi pogled se zdi rešitev enostavna. V čevelj »krajše« noge vstavimo ortopedski petni vložek, ki bo s svojo debelino nadomestil »primanjkljaj« v dolžini noge. Za navidezno krajšo nogo je to tudi le navidezna rešitev, saj ne odpravi vzroka težave. Lahko odpravi trenutni simptom, ker pa ni odpravljen vzrok, se bo nekje drugje pojavila nova bolečina. S tako rešitvijo dajemo potuho mišicam, ki »lenarijo«, po drugi strani pa od telesa zahtevamo, da funkcionira z umetno podaljšano nogo.

Vzrok za neskladno višino kolkov so oslabele mišice, ki nižjega kolka ne držijo več na mestu, ki omogoča funkcionalnost ne samo temu kolku ampak celemu telesu. Te mišice je treba spodbuditi k delovanju, da bodo zopet začele opravljati svojo funkcijo. Z rednim izvajanjem vaj, ki aktivirajo oslabljene mišice in spodbujajo ravnovesje v telesu lahko neenakost v višini kolkov odpravimo.

Vaja

Štorklja ob steni je vaja, ki pomaga uravnati kolka, da sta zopet v isti horizontalni ravnini. Postavimo se ob steno tako, da se je dotikamo s petami, kolki, zgornjim delom hrbta in glavo. (Če se stene ne moremo dotikati z glavo brez naprezanja, se ne silimo – naj ostane v sproščenem položaju.) Stopala so usmerjena naravnost naprej in v širini kolkov. Sprostimo trebuh in roke in dovolimo, da se telo navadi na nov položaj. Dihamo s prepono. Sedaj dvignemo eno nogo in jo postavimo na stol pred sabo. V kolenu mora biti pravi kot, stegno vzporedno s tlemi, stopalo dvignjene noge pa usmerjeno naravnost naprej. Ne smemo dovoliti, da bi se noga, na kateri stojimo v kolenu upognila, niti da bi kolk ali noga zdrsnila vstran. V položaju vztrajamo tri minute. Nato zamenjamo nogi in ponovimo.

Naslednjič

Človek je ustvarjen za gibanje, a vendar ga sodoben način življenja kar naprej sili v sedenje. Kako v sedeče delo vnesemo več gibanja?

Prispevek je bil objavljen v brezplačniku Revija za moje zdravje, junij 2014.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja