Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 031/867 466
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Življenje brez bolečin

· Članek · Brez komentarjev
Za spremembe na bolje ni nikoli prepozno

Za spremembe na bolje ni nikoli prepozno

Nekaj let nazaj smo z rezultati raziskave Prevalenca kronične bolečine v Sloveniji dobili prve podatke o pojavljanju kronične bolečine v naši državi. Čeprav podatki niso najbolj sveži, so pa zelo zgovorni. Zaskrbljujoče je, da vsak četrti Slovenec živi s pogosto neprenosljivimi bolečinami. Kar 62 odstotkov vprašanih je navajalo kronične bolečine v križu in hrbtenici, slaba tretjina v okončinah in dobra četrtina v sklepih.

Metoda Egoscue, ki se odpravljanja kroničnih mišično-skeletnih bolečin loteva s poravnavo telesne drže, je do bolečine pragmatična. Vidi jo kot skrajno obliko komunikacije našega telesa z nami. Bolečina je krik telesa, ki sporoča, da se v njem dogaja nekaj, kar se ne bi smelo oziroma, da se ne dogaja nekaj, kar bi se moralo. Je simptom in zelo redko je mesto bolečine tudi njen vzrok. V praksi to pomeni, da na primer vzrok za bolečo ramo lahko tiči v neenakomerni višini kolkov, zasukani medenici, zasukanem trupu … Vzrok za boleče koleno je lahko povešen kolk, povešena rama … telo je namreč nedeljiva celota in zasluži si, da ga tako tudi obravnavamo.

Kadar je drža telesa pravilna, vzravnana, glavni nosilni sklepi – gleženj, koleno, kolk, rame – ležijo na isti navidezni navpičnici, vsak par pa na navidezni vodoravni liniji. Če samo eden izmed njih ni na svojem mestu, pride do drugačnih in na nekaterih mestih večjih obremenitev mišic, sklepov in drugih pripadajočih tkiv. Na določenih mestih se poveča trenje in lahko pride do obrabe na primer hrustanca v sklepu. Ne zato, ker bi ta sklep opravljal preveč določenih gibov oziroma, ker bi bilo z njim kaj narobe, ampak zato, ker ga v to sili položaj telesa oziroma položaj glavnih nosilnih sklepov. Pri vzravnani drži zato ne gre samo za »trebuh not-prsi ven«. Gre predvsem za to, da telo z izbranimi vajami ponovno naučimo ravnovesja, s tem pa tudi odpravimo vzroke za bolečino. Ker so mišice tiste, ki premikajo kosti pomeni, da če so jih premaknile iz ravnovesja, jih lahko premaknejo tudi nazaj. Ne glede na to, koliko smo stari. Le prave mišice moramo aktivirati. Telo je genialen sistem, ki je sposoben samozdravljenja. Dajmo mu možnost in priložnost.

Naslednjič: Kronična mišično-skeletna bolečina ne pride čez noč. Telo nam že veliko prej kaže, da se nekaj dogaja.

Vaja

Če vas po dolgotrajnem delu za računalnikom, sedenju v pisarni, avtu ali po delu v sklonjeni drži, dolgem stanju in podobno boli hrbet, si privoščite vsaj pet minut vaje Statičen hrbet. Kot kaže slika, odložite noge na stol, kavč ali kakšno škatlo, tako, da boste imeli v kolenih pravi kot. Roke položite nekoliko stran od telesa z dlanmi navzgor. Popolnoma se sprostite in dihajte s prepono. Na trebuh lahko položite kakšen lahek predmet, da vam bo pomagal spremljati preponsko dihanje. Če bi vam položaj povzročal bolečino, z vajo prenehajte.

Prispevek je bil objavljen v brezplačniku Revija za moje zdravje, marec 2014.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja