Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 02/620 47 45
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Bolečina med lopaticami in trd vrat

· Članek · Brez komentarjev

bolečina v vratuKadar se zgornji del hrbta upogne naprej, potegne s seboj še druge dele skeleta. Ker naše telo nenehno skrbi za ravnotežje med sprednjo in zadnjo stranjo, se napnejo mišice, ki skrbijo za iztegovanje tega dela hrbta, njegovo rotacijo in gibe v stran. Ta napetost vodi v omejitve gibljivosti zgornjega gela hrbta in ramen. Napetost teh mišic vodi tudi v pekoč občutek med lopaticami, vrat postane trd in obračanje glave levo-desno ali gor-dol postane težavno ali celo boleče. Pogosti znaki so tudi mravljinci v ramenih in rokah kadar spimo ali počivamo na stolu. Kaj se dogaja? Sklepi zgornjega dela telesa niso več navpično poravnani z ostalimi nosilnimi sklepi. V novem položaju otežujeo cirkulacijo in ustvarjajo dodatno trenje.

Sledeča vaja bo koristila tistim, ki vsak dan delajo za pisalno mizo in imajo glavo, ramena in zgornji del trupa večino časa pomaknjene naprej. In tudi tistim, ki so jih pomladni dnevi spodbudili k povečani intenzivnosti vrtnarskih opravil, ta pa po navadi od zgornega dela hrbtenice zahtevajo večjo ukrivljenost naprej. V obeh primerih moramo aktivirati mišice, ki zgornji del hrbtenice potegnejo nazaj v nevtralen položaj.

spuščanje rok za glavoStatičen hrbet s spuščanjem rok za glavo vzpostavi pravilno drsenje lopatic ter s tem razteza in krepi mišice ob prsni hrbtenici. Uležemo se na hrbet tako, da noge počivajo na stolu, kavču ali podobni podlagi, ki bo omogočala, da bo v kolenih pravi kot. Roke iztegnemo nad prsi, iztegnemo komolce, damo dlani skupaj in prepletemo prste. Ramena sprostimo in jih spustimo k tlom. Roke spuščamo k tlom za glavo in pazimo, da so komolci ves čas iztegnjeni ter, da ne krčimo trebušnih mišic – trebuh in spodnji del hrbta sta sproščena. Če se z rokami ne moremo dotakniti tal za glavo, jih spustimo  do koder lahko – pomembno je, da so komolci ves čas iztegnjeni. Naredimo 3-krat deset ponovitev.

Prispevek je bil objavljen v tedniku 7dni, 2. 4. 2014.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja