Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 02/620 47 45
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Ste zasukani v kolkih?

· Članek · Brez komentarjev

Razteg hrbtenice, ki ne dopušča zasuka kolkov in telesa

Naša telesa so vsa zasnovana po enakem načrtu. Vsi imamo enake kosti, sklepe in mišice na enakih mestih. Kadar vse te strukture pravilno opravljajo svojo funkcijo, je naše telo funkcionalno, drža pa vzravnana. Kaj torej povleče sklepe in z njimi kosti iz pravilne poravnave? Kosti se premikajo kot jim »naročijo« mišice. Če nekatere mišice »spijo«, druge pa opravljajo delo namesto njih pomeni, da je funkcija obojih nepravilna. Tako odmikajo kosti in sklepe iz pravilne poravnave.

Rotacija v kolkih je pogost odmik od vzravnane drže. Če se pogledamo v ogledalo jo vidimo tako, da je en kolk malenkost bližje ogledalu, drugi pa malenkost bolj stran. Rotirani kolki so glede na navidezno navpičnico skozi sredino telesa torej zasukani v levo ali desno. To je lahko vzrok za bolečine v križu, moti pa tudi funkcijo kolena in gležnja. Statično raztezanje je vaja, ki rotacijo kolkov nevtralizira.

Pokleknemo na stol, klop ali kaj podobnega, s koleni v širini kolkov. Spodnji del nog sproščeno počiva na podlagi. Z rokami se spustimo na tla tako, da bodo kolena točno pod kolki, zapestja pa točno pod rameni. Dlani premaknemo za eno njihovo dolžino naprej, nato pa premaknemo še trup. Ramena morajo biti zopet točno nad zapestji, kolki pa nekoliko pred koleni. Sprostimo spodnji del hrbta in dovolimo, da se usloči. Lopatice spustimo skupaj, glava naj sproščeno visi. Komolci so ves čas izvajanja vaje iztegnjeni. Dihamo s prepono in v položaju vztrajamo minuto do tri. Če začutimo bolečino v križu, kolke malo približamo kolenom. Pri manj intenzivni različici te vaje (Položaj statičnega raztezanja) so kolena na tleh, izvedemo pa jo popolnoma enako.

Prispevek je bil objavljen v tedniku 7dni, 15. 1. 2014.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja