Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 031/867 466
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Razbremenimo ledveno hrbtenico

· Članek · Brez komentarjev
Račkasto sedenje

Račkasto sedenje

Sprednji in zadnji del telesa sta nenehno v stanju dinamične napetosti. Zadnji del telesa je odgovoren za iztegovanje, sprednji pa za upogibanje. Pri vzravnani drži je dinamična napetost v ravnovesju.  Ob pogledu na telo s strani so vsi nosilni sklepi – gleženj, koleno, kolk in rame – na isti navidezni navpičnici. Kadar ni tako, govorimo o kršenju zakona dinamične napetosti. Gre za drugega od osmih zakonov fizičnega zdravja o katerih govori metoda Egoscue. Ko nosilni sklepi niso poravnani, so skupaj z mišicami in kitami izpostavljeni večjim obremenitvam in trenju. Prej ko slej nas o tem telo obvesti z bolečino.

Eden od vzrokov za naraščanje mišično-skeletnih bolečin je sedeč način življenja. Sedimo v avtu, avtobusu, na vlaku, v službi, pri jedi, pred televizorjem … Tak življenjski slog telo vsakodnevno strada gibanja, hkrati pa veliko ljudi niti v svojem prostem času ne nadoknadi izgubljenega in telesa ne nahrani z gibanjem.

Kadar je narava našega dela taka, da se sedenju ne moremo izogniti lahko kar na delovnem mestu vsak dan nekaj minut namenimo razbremenitvi ledvene hrbtenice. Račkasto sedenje je vaja, ki prenese delo ledvenega dela hrbtenice na medenico. Vzravnano sedimo na robu stola. Stopala in kolena so v širini kolkov in usmerjena naravnost naprej. V kolenih naj bo pravi kot. Roke sproščeno padajo ob telesu. Zasučimo medenico naprej, da bo naša zadnjica videti izbočena kot pri rački. Spodnji del hrbta se bo pri tem usločil. Dihamo s prepono in v položaju vztrajamo tri minute. Če vaja povzroči bolečino, z izvajanjem prekinemo.

Prispevek je bil objavljen v tedniku 7dni, 8.1.2014.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja