Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 031/867 466
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Poravnajmo kolke in zgornji del telesa

· Članek · Brez komentarjev
Sproščanje napetosti v ledveni hrbtenici

Statičen hrbet: sproščanje napetosti v ledveni hrbtenici

Po metodi Egoscue fizično zdravje temelji na osmih zakonih. Prvi med njimi je navpična obremenitev. Sila težnosti je za zdravje nujno potrebna. Da pa bi imela na telo pozitiven in dinamičen učinek, mora biti telesna drža navpično poravnana. To pomeni, da morajo biti v stoječem položaju vsi nosilni sklepi – gleženj, koleno, kolk in rame – na isti navidezni navpičnici. Kadar je temu tako, lahko telo pri zoperstavljanju gravitaciji izkoristi obliko dolgih kosti in zmanjšajo se obremenitve drugih tkiv – mišic, fascij, kit in ligamentov. V nasprotnem primeru govorimo o kršitvi zakona navpične obremenitve, prej omenjena tkiva pa so izpostavljena povečanim obremenitvam.

Pri pretežno sedečem načinu življenja, ki ga imamo je precej mišic neaktivnih. Poplačani smo z bolečinami v hrbtenici, najpogosteje v križu, bolečinami v ramenih, vratu … Ko sedimo na primer za računalnikom so naši kolki skupaj z medenico zvrneni nazaj namesto, da bi hrbtenico podpirali z ravno platformo. Temu sledi verižna reakcija v zgornjem delu telesa – ramena se povesijo, glava se nagne naprej. Sila težnosti pa neusmiljeno deluje.

“Statičen hrbet” je vaja, pri kateri silo težnosti uporabimo sebi v prid. Uležemo se na tla, noge pa dvignemo na kuhinjski stol, kavč ali posteljo. Gležnji in meča naj počivajo na ravni podlagi. Med trupom in kolki ter v kolenih naj bo pravi kot. Roke lahko počivajo ali na trebuhu ali pa jih z dlanmi navzgor položimo nekoliko stran od telesa. Zelo pomembno je, da se prostimo in dihamo s prepono. Kadar dihamo s prepono se bo naš trebuh pri vdihu hidno dvignil in pri izdihu vidno spustil. V tem položaju ostanemo 5 – 10 minut. Sila težnosti bo poravnala naše kolke s tlemi, zaradi horizontalne obremenitve telesa med kolki in rameni pa bo prispevala tudi k raztegu prsne hrbtenice.

Prispevek je bil objavljen v tedniku 7dni, 31. 12. 2013

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja