Naročanje: info@vivalavida.si, telefon: 02/620 47 45
Posvetovalnica za vitalno življenje Kje smo

Month: januar 2014

Dihajmo s polnimi pljuči

· Članek · Brez komentarjev
Poravnava medenice in hrbtenice

Poravnava medenice in hrbtenice

Za trenutek usmerite pozornost na svoje dihanje. Vam pri vdihu za malenkost, a vseeno vidno izstopi trebuh, pri izdihu pa se vrne nazaj? Če je temu tako, potem samodejno dihate s prepono. Prepona je velika ploska mišica, ki kot kupola loči prsno in trebušno votlino in je glavna dihalna mišica. Če vaše dihanje ni tako kot je prej opisano, potem tudi prepona ne deluje v svoji polni meri. Pri dihanju s prepono je vdih globlji kot pri prsnem dihanju, kar pomeni, da telo dobi tudi več kisika. Več

Vas pečejo oči? Morda je vzrok slaba telesna drža

· Članek · Brez komentarjev

sedenjeV svoji knjigi Brez bolečin za računalnikom (Pain Free at Your PC) Pete Egoscue pravi, da kar 80 odstotkov uporabnikov računalnika čuti utrujene in pekoče oči ter megljenje vida. Kako je to lahko povezano s telesno držo?

Kadar naše telo izgubi vertikalno poravnanost nosilnih sklepov tako, da se glava, ramena in prsni koš pomaknejo naprej in navzdol, postane trebušna prepona, zaradi zgradbe prsne in trebušne votline, utesnjena. Svoje naloge potiskanja zraka v pljuča in iz njih ne more več opravljati v polni meri, kar pomeni glavno oviro za vnos kisika v telo. Kadar nimamo dovolj kisika naše mišice težje pravilno funkcionirajo. Več

Ste zasukani v kolkih?

· Članek · Brez komentarjev

Razteg hrbtenice, ki ne dopušča zasuka kolkov in telesa

Naša telesa so vsa zasnovana po enakem načrtu. Vsi imamo enake kosti, sklepe in mišice na enakih mestih. Kadar vse te strukture pravilno opravljajo svojo funkcijo, je naše telo funkcionalno, drža pa vzravnana. Kaj torej povleče sklepe in z njimi kosti iz pravilne poravnave? Kosti se premikajo kot jim »naročijo« mišice. Če nekatere mišice »spijo«, druge pa opravljajo delo namesto njih pomeni, da je funkcija obojih nepravilna. Tako odmikajo kosti in sklepe iz pravilne poravnave.

Rotacija v kolkih je pogost odmik od vzravnane drže. Več

Kako prepoznamo slabo držo

· Članek · Brez komentarjev

različne držeVzravnana drža ni samo privlačna na pogled. Drža ima vpliv tudi na delovanje drugih sistemov v telesu. Zaradi slabe telesne drže so nosilni sklepi – gležnji, kolena, kolki, ramena – različno obremenjeni, kar lahko pripelje do prezgodnje obrabe in mišično-skeletnih bolečin. Protibolečinske tablete, mazila za sklepe in razne opornice so kratkoročna rešitev. Brez poravnave telesne drže se bo bolečina slej ko prej zopet pojavila – na istem ali drugem mestu.

Že veliko prej, preden se bolečine pojavijo nam telo sporoča, da ni vse tako kot mora biti. Tudi če nimate nobenih težav Več

Razbremenimo ledveno hrbtenico

· Članek · Brez komentarjev
Račkasto sedenje

Račkasto sedenje

Sprednji in zadnji del telesa sta nenehno v stanju dinamične napetosti. Zadnji del telesa je odgovoren za iztegovanje, sprednji pa za upogibanje. Pri vzravnani drži je dinamična napetost v ravnovesju.  Ob pogledu na telo s strani so vsi nosilni sklepi – gleženj, koleno, kolk in rame – na isti navidezni navpičnici. Kadar ni tako, govorimo o kršenju zakona dinamične napetosti. Gre za drugega od osmih zakonov fizičnega zdravja o katerih govori metoda Egoscue. Ko nosilni sklepi niso poravnani, so skupaj z mišicami in kitami izpostavljeni večjim obremenitvam in trenju. Prej ko slej nas o tem telo obvesti z bolečino. Več

Poravnajmo kolke in zgornji del telesa

· Članek · Brez komentarjev
Sproščanje napetosti v ledveni hrbtenici

Statičen hrbet: sproščanje napetosti v ledveni hrbtenici

Po metodi Egoscue fizično zdravje temelji na osmih zakonih. Prvi med njimi je navpična obremenitev. Sila težnosti je za zdravje nujno potrebna. Da pa bi imela na telo pozitiven in dinamičen učinek, mora biti telesna drža navpično poravnana. To pomeni, da morajo biti v stoječem položaju vsi nosilni sklepi – gleženj, koleno, kolk in rame – na isti navidezni navpičnici. Kadar je temu tako, lahko telo pri zoperstavljanju gravitaciji izkoristi obliko dolgih kosti in zmanjšajo se obremenitve drugih tkiv – mišic, fascij, kit in ligamentov. V nasprotnem primeru govorimo o kršitvi zakona navpične obremenitve, prej omenjena tkiva pa so izpostavljena povečanim obremenitvam. Več